Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/jdehaas/domains/jeroendehaas.nl/public_html/lepus.php on line 3
Jeroen de Haas.nl

Uganda & Tanzania: de video
14-12-2009
Leidschendam

Slagroom en witte sneeuw op de taart
25-09-2009

Trackertje pesten
12-09-2009
Buhoma

Op weg naar de gorilla's
11-09-2009

Lala salama
05-09-2009
Entebbe

Geen big five, maar big six

Uganda & Tanzania
16-04-2009
Leidschendam

Hakuna Matata

Kilimanjaro | Tanzania | vrijdag 25-09-2009 | Marijn

Aan alles komt een einde, zo ook aan deze fantastische reis. Na een mooi afscheid van onze kok Shaban, gevierd met een heuze taart "Hakuna Matata, Africa pole pole" of te wel "Geen zorgen voor morgen, in Afrika gaat alles langzaam aan". Hij heeft ons de afgelopen 10 dagen verwend met de heerlijkste maaltijden, we zullen hem gaan missen in Nederland! Vervolgens zijn we afgereisd naar Arusha een grote stad precies op de helft tussen Alexandrie en Cape Town. Onderweg stoppen we nog even bij een Snake Farm. De beestjes zijn bij deze temperaturen een stuk levendiger dan in ons kouwe kikkerlandje!

In Arusha aangekomen worden we gedropt voor onze laatste overnachting. De Outpost Lodge is geen half werk. We hebben een prima kamer, er is een bar en er is wederom een zwembad!. De bonte avond verloopt gezellig, maar de act met olifant en krakeling van ons zet toch wel de toon...

Vanochtend voor het laatst gezamenlijk ontbeten en om 9 uur hebben we afscheid genomen van Anja, Dennis, Lex en Corinne. De Fellowship is ontbonden..., maar de missie is volbracht! We hebben met z'n 6en er een prima vakantie van gemaakt!

Wij vertrekken voor een dagtrip naar de Kilimanjaro en zij gaan vanmiddag naar Nairobi om daar vandaan terug te vliegen.
Ons tripje bevalt prima. Super om de hoogste berg van het Afrikaanse continent te kunnen aanschouwen, dit maal eens niet vanaf een bierflesje... Met een gids maken we een leuke wandeling langs een riviertje en zien wat watervalletjes. Na afloop wijst hij ons nog o pde lokale specialiteit: bananenbier. Uit een kalabas drinken we wat van dit spul, het valt niet heel erg tegen, maar we zullen het niet missen in Nederland. Na een verfrissende douche bij een plaatselijk hotel rijden we terug naar Kilimanjaro International Airport.

Onze reis zit er zo goed als op. Alleen nog via Dar Es Salaam naar Amsterdam. Drie weken Afrika zijn omgevlogen. We hebben de mooiste dieren gezien en bovenal veel nieuwe vrienden gemaakt. Afrika is een wereld apart. Wie weet keren we nog eens terug... Hakuna Matata!